Skip to main content

Posts

mission possible episode 1!

Assalamualaikum my lovely readers?kaifahalukum? bikhair? ALHAMDULILLAH ^_^ yes mission possible episode 1 start now! i have one mission,yes one BIG mission. i need to be very patience,have passion,and POSITIVE in LOSING my weight. this mission possible is actually mission impossible... but it was impossible 3 years ago! Now,i need to be positive in order to get fit and healthy body GO AIN GO! from this to this.INSYA ALLAH!

yakin itu kuncinya

Assalamualaikum my dear readers Alhamdulillah dapat juga curi masa update blog ni even esok ada linguistic quiz hihi lately memang banyak ujian mendatang kadang kadang saya ni pun rapuh tak lah kuat mana dalam proses perbaiki diri memang banyak Allah nak uji Alhamdulillah ada kawan yang sudi menegur kalau saya terkeluar dari landasan yang betul mencari redha Allah,berpegang pada cinta hakiki:Cinta Ilahi yang penting kena yakin yakin yang Allah sentiasa bersama orang yang sabar INNA ALLAH HA MAASABIRIN(surah Al Anfal ayat 46) yakin yang setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya yakin disebalik susahnya uijian itu tanda Allah sayangkan saya YAKIN.

uhibbu UIA :)

assalamualaikum semua? Alhamdulillah sekarang baru ada kesempatan nak update blog ni oh SALAM MAULIDUR RASUL juga selawat dan salam atas  JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD SAW  KELUARGA SERTA SAHABAT2 BAGINDA Alhamdulillah dengan izin Allah dan usaha akhirnya ciksu berjaya jugak lepas EPT dekat CFS UIA ni which means this sem i am going to take core courses! waaahhhhh,i have to struggle to get dean list insha Allah uhibbu  UIA JIDDAN i'm really grateful because i'm here. Alhamdulillah, tertarik dengan subject yang baru ambik sem ni sebab walaupun belajar english course tapi segala-galanya dikaitkan dengan Al Quran Ya Allah Indahnya :) menggunakan kalam Allah sebagai wadah mencari ilmu. Jadikan Al Quran itu sebagai sahabat baikmu yang kamu akan rindu bila tidak bertemu yang kamu akan cuba memahami "isi" hati dan jiwanya bukan hanya membaca luarannya tapi meniliti dalamannya ini bukan ditujukan untuk sesiapa tapi peringatan pada diri sendiri yang t...

ujian :)

"Apakah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga padahal belum datang padamu cubaan sebagaimana halnya orang yang terdahulu sebelum kamu?Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan serta digoncangkan(dengan bermacam macam cobaan) sehingga berkatalah rasul dan orang beriman bersamanya:"Bilakah datangnya pertolongan Allah?"INgatlah pertolongan Allah itu sangat dekat" -Albaqarah verse 214- Assalamualaikum my lovely readers.. salam ukhuwah ya akhi wa ukhti ujian?cubaan? semua itu dari PENCIPTA kita Allah SWT pertama bersyukurlah Allah beri kita ujian kerana Dia ingatkan kita Dia campakkan dugaan kerana Dia kasihkan kita Dia datangkan cubaan kerana Dia cintakan kita Dia hujani kita dengan ujian kadang-kadang kita selalu berdoa "Ya Allah berilah aku kekuatan" tapi Allah tetap turunkan ujian,kenapa? pernah tak kita tanya diri kita atau kita hanya merungut? jawapannya Allah beri kita ujian sebagai wadah atau cara untuk buat kitajadi lebih ku...

bersyukurkah aku?

Assalaualaikum my dear readers :) tengah menelaah malam-malam ni(achewwwahhh) sambil tu menyelongkar lah blog orang lain terjumpa satu artikel pasal SYUKUR. tiba-tiba terfikir bersyukur kah aku? atas segala nikmat yang tidak terkira yang aku dapat sepanjang 18 tahun ni TERNYATA aku tak cukup bersyukur aku dilahirkan sebagai islam punya nikmat iman,dibesarkan dalam keluarga yang mengamalkan ajaran islam aku punya mak dan abah yang terlalu sayang pada aku,kakak dan abang yang tak pernah jemu membantu sahabat dunia wa akhirat(insya'Allah.amin) yang selalu ada..kesihatan,kudrat,sedangkan aku menaip ni atas izin Allah kerana pinjaman tangan pada aku. JELAS,aku tidak cukup bersyukur..nikmat yang aku dapat tidak terkira YA ALLAH, ampuni hambamu ini wahai sahabat aku pesan pada diri aku dan kalian ucapkanlah syukur,ALHAMDULILLAH saat ini, ketika Allah masih beri pinjaman nyawa saat Allah masih beri kudrat. ALHAMDULILLAH.ALHAMDULILLAH

typical

assalamualaikum and salam maal hijrah :) hi you all! kaifahalukum? hopefully semua sihat2 belako deh.. yup typical. TYPICAL INDONESIAN DRAMA i wish indonesian drama can be good as well as their film. yeah no doubt indonesian films are REALLY GOOD lagi2 kalau diorang buat filem islamik macam memang salute sangat! maksudnya memang menjadi lah diorang buat film tu betul2 islamik but their drama =.=' korang pun boleh nilai sendiri kan drama indon ni macam mana.. kalau tak tertukar anak tak sah and baground music suspens tu memang tetap akan sama lah tapi siapalah cik nurain ni nak menilai hasil seni orang ye tak? kita sebagai penonton kena hargai lah hasil seni diorang kan? (padahal cover pasal cuak kutuk orang) hihi.. sebenarnya at last dia bergantung pada penonton tu sendiri taste kita kan berbeza..dan setiap sesuatu tu mesti ada kekurangannya kecuali Pencipta Alam Ini.. kan? ok lah got to go! assalamualaikum :)